Wednesday, August 24, 2011

RED VELVET CUPCAKE


Sekarang ni rasanya musim 'red velvet' & 'macaroons' kan... So ini antara percubaan saya ketika belajar-belajar buat red velvet. Setakat ni ada la 2-3 resepi red velvet yang saya dah try dan hasilnya tak mengecewakan. Ada juga saya terima respon dari kawan-kawan saya yang cuba buat kek ni, tapi ada yang tak menjadi. Tak tahu la mane silapnye kan... but setakat yang saya buat, respon yang saya terima alhamdulilah.. positif :)

Ada yang tanya saya red velvet tu ape ek? Apa bezanya kek red velvet ni dengan kek yang lain? Apa yang saya tahu, red velvet ni bezanya... obviously warnanya merah!Hiks! Kek ni juga ade menggunakan serbuk koko, tapi rasa kokonya x ketara sangat. Light-light gitu... dan kek ni juga menggunakan buttermilk dan perwarna merah. Nak lagi sedap kek ni dimakan bersama cream cheese. Memang sedap... tak caye.. leh try order ngan CAKES STUDIO (^_^)



No comments:

Post a Comment